Učitel - absolvent magisterského oboru speciální pedagogika, se specializacemi na kombinované zdravotní postižení, psychopedii, logopedii, etopedii, surdopedii, optopedii, poruchy chování, poruchy učení. Celý pedagogický sbor je proškolen v problematice vzdělávání žáků s poruchami autistického spektra, alternativní komunikace, bazální stimulace, vývojové psychologie, diferenciace ve vzdělávání, týmové práce a komunikace.
Škola má zpracovaný kvalitní školní vzdělávací program. Vychází z RVP pro základní školu speciální a RVP pro základní vzdělávání - příloha pro LMP.
Podle speciálně pedagogické diagnostiky mu bude vypracován individuální vzdělávací plán, ve kterém budou zahrnuty výstupy ze školního vzdělávacího programu postavené přímo na míru jeho možnostem a schopnostem.
Učivo je dáno měsíčním individuálním vzdělávacím plánem, stanoveným přesně dle aktuálních možností a schopností dítěte (vypracovaný na základě každoročně aktualizované speciálně pedagogické diagnostiky).
Každé dítě má učivo stanovo tak, aby dosáhlo na maximum svých možností. Není limitováno obsahem ŠVP. Rodič je partnerem školy, svými podněty a požadavky se přímo se účastní tvorby individuálních vzdělávacích programů, ve kterých mohou být zpracovány i priority rodiny - společenské chování, sport apod.
Ve speciální škole se dítě učí. Každé dítě je vzděláváno podle své úrovně, která je stanovena speciálně pedagogickou diagnostikou. Pokud je jeho mentální úroveň např. na úrovni tříletého dítěte, pak nezačne se čtením či psaním, ale s rozvojem rozumového a smyslového vnímání. Pokud je v oblasti rozumového vývoje na úrovni např. žáka druhé třídy, pak rozvíjíme čtení, psaní, početní představy a další akademické a naukové dovednosti.
Výuku ve třídě zajišťují tři pedagogové a výuka probíhá individuálně.