Výtvarné aktivity
Tvořivost je jedna z důležitých lidských potřeb. Tato potřeba může být naplňována prostřednictvím výtvarné výchovy. Výtvarná výchova podporuje celkový rozvoj osobnosti dítěte – sebepoznání, koncentraci, volní vlastnosti, přináší uvolnění a radost z tvoření či úspěchu, rozvíjí jemnou i hrubou motoriku, vede k propojení rozvoje emocionálního a sociálního s intelektuálním, podporuje rozvoj komunikativních dovedností, rozšiřuje komunikaci o nonverbální složky, podporuje prosociální chování – empatie, spolupráce, sebeúcta. Výtvarnou výchovou rozvíjíme dětskou citlivost, dojmy a postřehy, vnímavost, uvědomování si pocitů. Rozšiřují se tak možnosti vnímání, vnímání všemi smysly.
Výtvarných technik je celá řada a jejich uplatnění může být individuální. Snažíme se najít způsob, a ten vždycky existuje, jak s dítětem pracovat. Ať už tradičními či netradičními prostředky, v ploše či prostoru (např. kašírování, froasáž, frotáž, decoupage, dekalk, enkaustika, různé tisky a vyrývání, pastely, práce se skvrnou,…) Každé dítě se může uplatnit, účastnit se tvůrčího procesu. Není vždy nejdůležitější dílo dokončit, jako prožít si tvůrčí proces.
Obraz žáka 01
Obraz žáka 02
Obraz žáka 03
Obraz žáka 04
Obraz žáka 05
Obraz žáka 06
Obraz žáka 07
Obraz žáka 08
Obraz žáka 08
Obraz žáka 09
Obraz žáka 10
Obraz žáka 11
Obraz žáka 12
Obraz žáka 13
Obraz žáka 14
Obraz žáka 15